torsdag den 27. september 2007

Frontlæssere

har jeg hørt medhjælpende ægtefæller i landbruget omtalt som!
Det var ikke ment som en fornedring!
Nej, der var tale om en klar udmelding, der anerkendte kvindens stilling og position som familiens absolutte kraftcenter! I front og aldrig bange for at tage læsset. Både mht. det arbejdsmæssige i bedriften, men også mht. bløde familiemæssige relationer. Jeg kan vist ikke hævde, at jeg er frontlæsser i bedriften. Men jeg er nærmest bulldozer i familiemæssig henseende...

5 kommentarer:

Anonym sagde ...

Det er da fedt at være frontlæsser og også okay at være bulldozer, men når først du begynder at føle dig som gylletanken, så synes jeg du skal snakke med nogen.

mjø ;o) sagde ...

Så langt kommer jeg forhåbentligt aldrig ud. Men det er et faktum, at mange kvinder i Landbruget nogle gange godt kan forledes til at tro, at det er i gylletanken de hører hjemme. Bønder kan være svære at danse med - og i spidsbelastningsperioder er vi ikke "vilde med dans", som resten af befolkningen er!

Anonym sagde ...

Hold da op - konen i gylletanken. Der ligger en novelle og venter på at blive skrevet. Skriv den.

mjø ;o) sagde ...

konen i gylletanken - eller bare konen med tanken/Tanken du har ret - jeg skal til at skrive noget mere - og fantastiske fortællinger er ikke så uinspirerende som man skulle tro!

Anonym sagde ...

KONEN I AJLERENDEN!
theres a bestseller for ya!