torsdag den 20. september 2007

Se lige ham hér!!


1) SIGURD MED BOG

2) SIGURD SOVENDE MED BODIL OG BOG



Sigurd med "Sigurds Traktor" - allerførste eksemplar....billede 1) er fra mandag eftermiddag, denne uge, hvor jeg hentede bøgerne i Århus. T-shirten er den sejeste Sigurd har - der står "Børneliv på Landet" foran, og han havde selv valgt, at det var den, han skulle have på i skole! Han skulle også have sat hår i mandag morgen - "hvorfor det, Sigurd?" - "Jo, far, det er jo i dag "Sigurds Traktor" kommer!"


Det er Sigurd, der har bestemt, at den store traktor på forsiden af bogen er en blå New Holland! Illustratoren havde valgt en rød Valmet-udgave, men så nedlagde Sigurd veto! Han tegnede en traktor til mig, og skrev nedenunder (hans mor skrev): "New Holland er sejest". Så var den sag ligesom afgjort! Der skulle laves en ny forside! Og det er vi ganske godt tilfredse med! Tak til Sigurd for inspiration til indholdet, og tak til Sisse, fordi hun tager de skønneste billeder...


5 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hvor er det godt! Der er noget muse over den knægt, når han kan få voksne kvinder til at skrive bøger, lave forsider om og tage gode billeder...

Kan godt forstå det er stort. Prøv at forestille dig, at nogen lavede en bog om dig, da du var barn. Hold da kæft ...

mjø ;o) sagde ...

Ja, hold da op, hva`? - det kan jeg slet ikke forestille mig, og så dog - jeg ville være stolt som en pave!!! Eller rettere, flere paver!! Sigurd er meget stolt! Både af bogen, og af mig! Jeg dyrker ham nu også lidt pt., men det er fordi, han er så sjov! Skøn alder - 6 år - de fåes næsten ikke bedre!!

Anonym sagde ...

Kan man låne ham? Hvis han virker sådan rigtigt musemæssigt?

mjø ;o) sagde ...

Udlånsafdelingen har meldt udlånt og reserveret de næste 12 år, tror jeg...

Anonym sagde ...

Pokkers osse ... Så er det da godt, at man ikke hælder til filosofien om muser men mere til teorien om at tage sig sammen.