tirsdag den 4. december 2007

Beboerne

Så har jeg prøvet dét med! At ringe til Post Danmark og vente i 10 minutter inden en meget venlig stemme tog i mod mit opkald! Det drejer sig om postkasser. Eller rettere: mangel på samme. Og inden den 1.1.08., og andre trusler....
Så ringede jeg. Og så fandt den venlige stemme et regulativ. Og skrev min klagesang ind i en klagemailformular, som hun ekspederede videre med det samme. Så nu ringer Post Danmarks Liv til "Beboerne Kjeldgardsvej 9" efter Nytår og hører, om der er noget Postvæsenet kan hjælpe mig med. Og det er der. Jeg nægter at have en postkasse siddende på min mur, bare fordi regulativerne siger jeg skal, fordi mit hus er fra før 1973. Havde det været fra efter 1973, skulle kassen stå i skel!
Nu er vi så ude i, at huset er fra 1787, og det er ikke en joke - måtte jeg sige til den venlige stemme!! Hun var meget forstående. Jeg ser frem til samtalen med Postens Liv.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Jamen, kors hvor er det åndssvagt, at der findes sådan en skillelinje. Absurd - men det mest absurde er den manglende elasticitet. Kan du ikke sige, at alternativet er at du selv skal stå ude midt på gårdspladsen og holde postkassen op i vejret?