torsdag den 27. december 2007

Riv og rusk

I dag har det slet ikke været dag. Det er stadig råmørkt og klamt derude, og jeg har tændt stearinlys i køkkenet. Om 1½ time skal rugbrødene ud af ovnen, og vi skal til julegilde. Med rugbrød og 5 små pakker til den årlige og obligatoriske pakkeleg, under armen.
Der er noget dejligt trygt over julegilder. De kommer hvert år, på den samme dag, på det samme klokkeslet, med de samme mennesker.
Jeg overvejer at gå en tur til fjorden inden.
I riv og rusk og regnvejr.

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Situationen ser ligesådan ud lidt sydligere i det midt-vestlige Jylland,og jeg har savnet at kunne komme ud af huset i tre dage nu. I dag sker det så - hjem til København. Det blev til én lang gåtur end omkring kirken - jeg ville gerne have gået mange, og jeg ville gerne have gået en lang tur ved fjorden.
Håber julefesten var god. Jeg vandt to viskestykker i pakkeleg :-(

mjø ;o) sagde ...

Jeg vandt en morter. Eller rettere: jeg byttede en lommelygte bort for en morter. Jeg mangler en morter....

Anonym sagde ...

Det er da bedre end at vinde en morder