onsdag den 23. januar 2008

Brevindkastsbrev om brevkasser


Nu er jeg efterhånden ved at tvivle på, om organisationen PostDanmark overhovedet VIL bringe mig min post i fremtiden...

Jeg har fået brev fra den lokale distributionsleder. Han er gal. Han skriver at jeg SKAL have en reglementeret brevsprække inden den 22.02.08., "for at vi kan blive ved med at levere posten hver dag, bedes de få dette bragt iorden".

Det er ikke så meget det, at henvendelsen er stilet til "beboerne" eller at "de" er skrevet med lille, hvor det burde være med stort, men det er mere fornemmelsen af, at de overhovedet ikke forstår, hverken at snakke sammen om antallet af breve de sender til mig, eller hvad det er, det hele handler om!

Jeg kan henvende mig til Kundeservice vedrørende brevkassebestemmelserne.


Jeg ender nok med at skulle sætte en 250 liters postopak-brevkasse op ved enden af vejen.

Den har altså ikke plads til alt, endsige alle, de pakker vi får...

7 kommentarer:

Anonym sagde ...

Jeg elsker at få sure, formynderiske og bedrevidende skrivelser fra folk, og så rette deres slå- og stavefejl. Det har altid været min måde at komme igennem dårlige anmeldelser på, f.eks. - ret dem.

P&T tapsveder.

PS: må man godt sætte et køleskab ude midt i den der ramsarzone, du bor i?

mjø ;o) sagde ...

Det er ikke et køleskab! Det er en moderne udgave af et brevindkast - med plads til ugens kasse fra Årstiderne... Men jeg tror nu ikke, man bare kan sætte den salgs skabe op i det fri landskab, tror du det? der er nok en forordning, der forbyder opsætning af køleskabe i landskabet....

Anonym sagde ...

Det var det, jeg tænkte; at du for at overholde den ene lov, kommer til at bryde en anden. Det kunne være sjovt - det er bare et forslag, jeg rambler nu - men det kunne være sjovt at spørge Skov- og Naturstyrelsen til, hvad de synes om det der brevindkast på størrelse med et Whirlpool-køleskab (model Americana, med ismaskine).

mjø ;o) sagde ...

Jeg tjekker lige hvad skov og naturstyrelsen siger til køleskabe i det åbne land...

Anonym sagde ...

Ja, for når man ved, hvor svært I har ved at få lov til at anlægge en gylletank i det åbne land, og I må heller ikke køre noget jord i et vandhul eller proppe gren- og kvistaffald i den lokale bæk, ligesom småbitte batteriers blyindhold ved tankens kraft alene kan sætte sig i hjernen på rovfugle og andre uskyldige dyr, så kan jeg dårligt forestille mig, at I må stille sådan en Franz Jäger-Berlin lignende, køleskabs-mother-fucker ude i midt i idyllen. Den er næppe lavet af bark, jo.

mjø ;o) sagde ...

Jeg kigger på postkasser på nettet nu...
jem og fusk udgaverne gider jeg ikke, så nu surfer jeg rundt og ser på postkasser. Dem de har i Sverige er ... mildest talt grimme! De amerikanske er sjove, men passer ikke ind i en dansk gårdsplads, og så er der de ekslusive, dansk designede i kobber eller zink.
Vil I gætte på priserne??
Kom frisk!?

Anonym sagde ...

De er på størrelse med en bondegård og koster i omegnen.

Kan I ikke bygge et brevindkast af gamle mælkekartonner. Den slags elsker Skov & Naturstyrelsen samt spejderbevægelsen.