torsdag den 8. maj 2008

Jeg blev vred

og måtte skrive et læserbrev, som jeg håber kommer i Skive Folkeblad i morgen!
Det ser nemlig ud som om, at Skive Kommune vælger at nedlægge vores landsbyskoles overbygning pr. august 2009. Landbyskolen, som har 330 børn.
Det er om 16 måneder.
Så skal alle børn fra Fursund Skoles overbygning flyttes til - først Breum, 12 km væk, dernæst til et endnu ikke navngivent sted, som man endnu ikke har fastsat , men som de andre overbygningsskoler i vores område, "skal blive enige om" i fællesskab.
Vi er bare ikke inviteret til "klassefesten".
Og vi er den største skole.
Jeg synes, vi skal beholde vores overbygning ligeså længe, som de andre tre skoler.
Alt andet er da underligt!
Og bærer løfter om en skjult dagsorden i sig!
Jeg vil gerne se den dagsorden!!

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Uh, og når du bliver vred. Søren Ravn fra P&T vågner stadig om natten ved at han skriger.

Klø på. De vinder altid de lokale valgkampe ved at hævde, at de "vil bevare den lokale skole" - og det første der ryger er skolen. Det skal så dertil siges, at hvis det kun er jeres overbygning, der ryger så er i for så vidt heldigt stillet. De fleste steder forsvinder landsbyskolen helt. Min skole i SInding havde 80 elever = nul overbygning.

mjø ;o) sagde ...

Vi har 330 elevr, og der er ikke fysisk plads til alle vores overbygningselever rent fysisk på den udpegede skole i Breum... Så enkelt er det! Og man kan vel heller ikke forvente, at overflyttede lærere gider blive ved med at arbejde, når de igen, efter kun 2 år, skal flyttes et nyt sted hen??? Jeg ser kun mudder på alle fronter, men den 19. maj er der stormøde, så må vi se!!