fredag den 5. februar 2010

Radio

I morgen, tidligt, skal jeg til Holstebro.
Jeg er en del af "Bagholdet" på P4MidtVest - mellem kl 9 og 10 skal jeg "snakke ugen færdig", sammen med Carl Horslund med den bløde stemme, og en af de andre paneldeltagere. I morgen er det Pølse-Rie fra Skive, har jeg fået at vide. Vi skal bl.a. vende emnet "kødklister". Det skal nok blive sjovt. Hvad er det der "kødklister" for noget stads? Og hvorfor stemmer Danmark nej,tak i EU til at lovliggøre det? Jeg tænker... Jaka-bov, kyllingekød-pålæg, makrel i tomat og ... pølser! Er det meget værre end oksekødsklister?

2 kommentarer:

d sagde ...

Det er ordet, jeg er særlig begejstret for: KØDKLISTER. Smag lige på det. Hvem ved sine fulde fem, vil spise et ord så sigende, så gennemgribende ulækkert.

mjø ;o) sagde ...

Nej, vel? Klister er noget man bruger når man tapeserer, eller laver ballonsparegrise i formning i 1. klasse, med avisstrimler i tykke lag...
Men omvendt, så er kødklisteret bare et enzym, og jeg tænker at Jaka-boven og kyllingepålægget er holdt sammen af nogenlunde det samme, eller ...?
Nå, men sjovt var det - vi diskuterede osse Danmarksindsamlingen og de 130 millioner, som ikke er 130 millioner, fordi nogen af dem går til selve arrangementet, og nogen af dem beholder teleselskaberne for sig selv i 60 dage, inden de udbetales til velgørenheden...