torsdag den 19. september 2013

Hvad sagde du? Politi???

Blev du stoppet af en motorcykelbetjent?
Hvor stærkt kørte du?
Hvor?
Et KLIP????
Ok. Ja.
Kør pænt....
Farvel... vi ses.

Cirka sådan forløb den telefonsamtale jeg netop har afsluttet med Bondemanden. Og det skulle jo ske, før eller siden. Man kan ikke (eller også kan man) have to kørekort og tilsammen 60 års erfaring udi automobilkørsel og så blive ved med at undgå diverse fart- sele- og mobiltelefon-kontroller uden at ploppe i fælden... Man kan så undre sig over, at det var Bondemanden, der ret beset ikke kører ret mange kilometer på landevejene, sammenlignet med undertegnede, som endte med at få sit første klip og en klækkelig bøde for fart!

Det var en dyr pjece.
"Ja."
Kør så ordentligt hjem, ikk?
"Jo, men jeg havde både sele på, og jeg snakkede ikke i telefon!"
Men det gør du nu, dit fjols!!!

Så blev der lagt på - og jeg skal ikke undlade at være skadefro. Jeg kommer nok til at takke betjenten, den dag jeg bliver stoppet. Ja, for at der gik så mange år...

Ingen kommentarer: