tirsdag den 5. marts 2013

I dag er en god dag

Jeg er "kommet til" at melde mig til et løb. Ja, sådan et motionsløb. På 10 km. Nu har jeg aldrig før løbet 10 km, og jeg er ikke sikker på, at jeg nogensinde kommer til det igen - men jeg "kom til" at melde mig, efter at pigerne inde i vores helt lokale løbe-facebookgruppe spurgte ud i plenum, om der da virkelig ikke var flere, der ville med til Mors og løbe Pinen og Plagen-løb.... (Meget sigende navn forøvrigt). Hmmm. Jeg har 19 dage tilbage at komme i form i. Jeg har været afsted 3 gange i sidste uge. Men kun på en kort 3 km-rute. Men tre gange. Tirsdag var jeg i motionscenter, onsdag, fredag og søndag løb jeg. De der 3 km...
I dag skal jeg ud på den lange rute - vi kalder den "Selde rundt" - og dem i Selde kalder den "Kjeldgård rundt". Hvis man snyder og stikker ind over grusvejen i Floutrup - er der 5 km. Hvis man tager den helt op (og der ER tale om helt op!) - så er den 5,95 km dvs. 6 km. Puuuha.
Jeg tegner altid ind på ruteplanneren for at sikre mig, at jeg ikke har glemt det helt nøjagtige antal kilometer. Sådan fra gang til gang. Der uddregnes kalorieforbrug og højdeforskelle, tidsforbrug og kondital.
Heldigvis har jeg læst et sted, at det er bedre at være let overvægtig og i god form, end det er at være tynd og i dårlig form... Så jeg fortsætter med at spise ost, knækbrød, hjemmebagt brød, dyrlægens natmad, drikke mælk og lave almindelig aftensmad. Salat er der ikke meget ved, når man er sulten som en bjørn.
Om jeg kan løbe de 5 km i dag, uden stop... vil tiden vise. Jeg har en hare med mig. Hun hedder Hanne, og hun er sej. Vores tempo er næsten ens, blot er hun på vej mod et halvmaraton, så hun løber 40 km om ugen. Det kommer jeg nok aldrig til. Men de 10 km - om 19 dage - dem VIL jeg gennemføre...

Og når jeg så engang blir rigtig kåd, så må jeg gerne få et par nye løbesko! Har jeg lovet mig...

Ingen kommentarer: