tirsdag den 26. oktober 2010

Griseri og DR

Måske skal jeg overveje at blive vegetar - lissom Pamela Anderson på nedenstående billede. Hun poserer for dyrevelfærdsorganisationen Peta og selvom hun er tegnet op til slagt, så ser hun da meget godt ud??
I aften kommer Kaare Quist på skærmen på DR1 for at vise os alle sammen, hvordan der ser ud i de danske svinestalde. Jeg har hørt "den anden side" af historien - og jeg er på forhånd meget, meget skeptisk. En ting er at lave en god historie, en anden er, at hænge en hel branche ud, fordi en dyrevelfærdsorganisation trænger til lidt vind i sejlene. Jeg håber det blir retfærdige klip de har foretaget, og jeg håber sgu, at ham Kaare har fået lært at holde ordentligt på en gris!!

2 kommentarer:

d sagde ...

Der er store proportionsforskelle i verden. Det er synd for en gris, at den bliver betragtet som kød. Men Pamela Anderson - altså kvinder - må godt betragtes som kød, kan jeg se. Jeg synes hverken der er op eller ned på nogen ting. Jeg mener - grisen er i det mindste ikke klar over at den kun bliver betragtet som kød. Den går i lykkelig uvidenhed, mens Pamela Anderson og andre kvinder, da har en bevidsthed om at de fremstilles som kød, rent kød. Det er slet slet ikke sjovt. Det er noget griseri. Håber Kaare kan holde på grisen. Ellers kan han finde en kvinde at holde på. Det er han sikkert bedre til. :)

mjø ;o) sagde ...

Ja, den pattegris, som jeg i trailere har set Kaare holde på, skriger som en vanvittig - det håber jeg ikke hans kvinder gør, kød eller ej!