tirsdag den 11. august 2015

Definér "MARKETING"

Ja. Jeg har sikkert skrevet om sådan noget her tidligere i mit blogger-liv. Det er bare sådan, at min hukommelse er en si. Og jeg har ikke gået på Handelsskole eller Handelshøjskole, kun højskole, og det er noget ganske andet.
Jeg tænker...
Der skal sælges en bog.
Den skal ud i 10.000 eksemplarer.
Den skal læses.
Den skal ses.
Den skal sælges i yderligere 10.000 eksemplarer.

Okay, godt så, Fru Jørgensen, så kan det rimeligvis godt være, at du skal til at studere lidt.. Men hvad er det, jeg skal studere?
Hvad virker?
Virker det med små tekstprøver på facebook?
Virker det med små tekstprøver på bloggen?
Virker det med billeder af bogen hver gang jeg har mulighed for det?
Virker det med sjove Selfies af bogen??
Virker det at holde et stort releaseparty?
Virker det at invitere hele sit netværk?
Virker det at invitere journalister til private intereviews, ala stjerneskuespillerenes, på et fancy hotel?
Virker det at have en plan?
Virker det ikke at have en plan?
Virker det at komme i tv? (hvordan kommer man i tv?)
Virker det at vide, hvad man vil?
Vil man noget?

Hmm... definér marketing, lav en søgning. Der står en masse om markedsføring... om facebook,
twitter, linkdin, og om at profilere sig på de sociale medier, og meget mere... kan man lære...
Men de skriver ikke, hvad det der, "meget mere" er, og heller ikke hvordan man GØR. Måske burde jeg tage et kursus... det er nok bare for sent...