mandag den 7. marts 2011

Vestenblæsten

(foto: Dorthe Nors)
I dag har været en fantastisk smuk dag. Sol fra morgenstunden, sol til aften.
Jeg har besøgt en kollega, som har lånt et sommerhus ved Nr. Vorupør. Vi gik tur. Ved havet.
I retning mod nord, mod Klitmøller. I noget der lignede 2 timer travede vi frem og tilbage fra Nr. Vorupør. Jeg havde Sally med. Til sidst blev hun social, og kunne godt gå ved siden af mig, uden at skulle kaldes på plads hele tiden. Selv en ivrig labrador kan traves træt....
Jeg var mør, da vi kom hjem. På den gode, gennemblæste vestenvindsagtige måde, som man kun blir ved Vesterhavet.
Jeg har meget røde kinder, sand mellem tæerne og salt i håret.
Desuden snakker man så livgivende godt, mens man går. Om alt. Alt mellem himmel og hav. Alvorligt og sjovt, skørt og passioneret.
Det er godt med blæst.

4 kommentarer:

dorthe n sagde ...

Det var så dejligt at gå sammen med dig og Sally i strid blæst langs havet, og jeg er ret lettet over, at I også var møre bagefter, for det var jeg dælme også bagefter. Men på den bedste måde!

mjø ;o) sagde ...

Man blir særlig træt ved havet. Jeg kan gå en hel solskinseftermiddag ved fjorden uden at blive træt, men vestenblæsten gør noget ved folk! Hvis jeg boede ved havet, skulle jeg nok sove 14 timer i døgnet, tror jeg...
Og ja, det var en dejlig travetur. Tak for den!

dorthe n sagde ...

Hold op et godt billede! :)

mjø ;o) sagde ...

Ja, det slap du godt fra!!