torsdag den 15. december 2011

Opgaverne

vælter ind.
Først var det ældstebarnets Dansk-Historieopgave - en omfattende analyse og redegørelse for motiver og temaer i filmen Seven, sat overfor Brian P. Ørnbøls digtsamling SYV. Det trak tænder ud. Ikke på mig, men barnet havde sine kvaler, men lykkedes i skønhed og fik ... 7. Ikke dårligt, taget i betragtning, at det var første større opgave, og kravene ikke var helt klart formulerede - vi vidste simplethen ikke, hvad der forventedes...
Aldrig var dén opgave løst, førend drengebarnet skulle have hjælp til sin OSO ( 10. klasses obligatorisk selvvalgt opgave). Denne del stod Bondemanden dog for, da drengen havde valgt at skrive om landbrug. Meget apropos. Karaktergivning og bedømmelse forventes inden længe.
Nuvel. Alt godt. Men ikke længe.
Pt skrives, rettes og redigeres der i endnu en ældstebarnsopgave - 2.g.´s studieretningsopgave - til aflevering i morgen fredag, inden kl. 12.00. - den ligger udskrevet foran mig.
"Mor, gider du rette?"
Og ja, det gider jeg. Selvfølgelig gider jeg og selvfølgelig gør jeg det, inden barnet står op i morgen tidlig. Så kan hun blive færdig i god ro og orden, og jeg selv kan sove med god samvittighed -
Barnet har siddet hele dagen - så skulle jeg vel nok kunne sidde den halve nat?
"In-yer-face" dramaturgi. Kom ikke hér!

Ingen kommentarer: