søndag den 15. april 2012

Søndagsstilhed

Jeg ved ikke, om det er fordi, jeg er ved at nærme mig de 50, eller om det er fordi min bondemand lige er blevet 50... men ihvertfald er søndagen tiltrængt. Vi skal absolut intet lave - end ikke rydde op. Det overstod vi i går. Med en sær tunghed i nakkeregionerne, efter fin fin fødselsdagsfejringsfest, der varede hele natten og gjorde de tre timers søvn inden det var morgen igen, til et kort sekund uden ordentlig hvile...
I dag er huset almindeligt igen. Der er gonnok mange ekstra kasser og poser og pakker allevegne, og et blomsterflor, der sjældent er set mage til hér i huset - men vi skal ikke nå noget, ikke forberede noget, ikke ordne noget - eller noget!
Bondemand og børn pusler hver med deres - og jeg vasker lige lidt tøj, inden jeg tager i skoven med løbeskoene og prøver, om ikke søndagsstilheden kan vare ved, lidt endnu, også i mit hoved...

1 kommentar:

Ellen sagde ...

Denne søndag har også været meget tiltrængt for mig... Håber du fik en god dag