mandag den 8. oktober 2012

Konceptet: dagens billede

Jeg har tænkt på, som en slags overspringshandling, om det er en idé at begynde at sortere/ kortlægge/bortskaffe den store mængde billeder jeg, gennem de sidste par år, har fået samlet på min pc... (Det er en bærbar en af slagsen, og i princippet kan jeg have den med overalt, billedemængden underordnet). Jeg kunne, hver eneste dag, finde et gammelt billede frem fra mapperne, og sætte det op hér på bloggen, for derefter at slette det i mappen. På et tidspunkt vil alle billederne i teorien være forsvundet ud af min pc, og dermed ha skaffet mig betydeligt mere plads på samme, plads, jeg kunne og kan bruge på at lægge  nye billeder ind... en spiral, en skrue uden ende, men med et godt formål, og en god virkning.
Udvælgelsen af billederne skulle så foregå på et bestemt tidspunkt af døgnet, efter et bestemt princip, og kunne f.eks. være det billede, som kører i kanten af mit skrivebord, det diasshow, som man nogengange fanges i, og følger med i, selvom man laver noget andet...
I dag blev jeg eksempelvis optaget af de billeder, der stammer fra "sommer 2009, summarum"- albummet.
Det kunne også være kriterier, der var helt anderledes, man udvalgte fra... smukkeste billede, grimmeste, mest rystede, portræt, natur, dyr, situation, bog-materiale, eller noget helt andet...
I al sin enkelhed tror jeg, vi starter med et nytårsbillede:

Jeppe og Maja, 2009
 
Titel: glade på kommando!

Ingen kommentarer: