mandag den 19. november 2012

Jordbærøvelsen

I går holdt Jyllands Forfattere deres halvårsmøde på Hald Hovedgård.
Det var en dejlig dag, med inspiration om SkriveFlow af hidkaldte Bo Skjoldborg, som i tre timer guidede os rundt mellem frustrationer, blokeringer og forløsninger - jeg havde både noget at tænke over og et par redskaber med mig hjem. Dejligt.
Og da jeg så tænker, at jeg vil skrive lidt om skriveflowagtige øvelser - går jeg i stå, fuldstændigt, fordi det billede der popper op på min rulletekstbillederammeskærm... er et fra i foråret - et billede, jeg tror, jeg kaldte "Får får ikke får får får lam", da jeg skrev om det sidst...
"Og nu laver vi jordbærøvelsen", sagde Bo Skjoldborg, og så skulle vi skrive i 5 minutter, alt om jordbær vi kom i tanke om, associationer osv...
"I kan også vælge at det er en kartoffel, bare det er noget ufarligt"...
Hmmm. Måske skal jeg udvide begrebet:
"Og nu laver vi fåre-øvelsen":
Lam, 4. april 2012

Ingen kommentarer: