søndag den 11. november 2012

POWER-point... fikumdik

Her er et af de billeder, jeg tog i forbindelse med den kommende børnebog, den om Sine og Òsk. Sine er ved at strigle Gefæ, inden vi skal  ride kvadrille til Hesten i Fokus 2012 på Skive Travbane i august.
Jeg er ved at forberede mig til to dage på Dueholmskolen, hvor jeg skal fortælle om, og vise en masse billeder, de billeder og frasorterede billeder som ikke fandt vej ind i bogen, men som nu ligger og fylder på min harddisk. Jeg laver Powerpointshow. Tsk tsk.
Det er et mas og jeg er ikke særlig dreven, så det tager en krig. Med at få placeringen af billederne, teksten og rækkefølgen osv gjort nogenlunde klar, så jeg selv kan overskue det, og forhåbentligt virker det i 5. årgang, uden de falder ned af stolene af kedsomhed...
Jeg glæder mig til at komme i skole. Jeg ved godt, det lyder selvmodsigende, men jeg elsker at være i skole, hvis bare jeg kan få lov til at undervise - det var alt det andet jeg ikke holdt så forfærdeligt meget af... møder, planlægning, møder, "evasluering", møder osv. Og så tog det uforholdsmæssigt lang tid at gå i skole, den gang for 10 år siden, da jeg underviste hver dag...
Nu nyder jeg kun at skulle være den gæst, der skal inspirere...
Men powerpoint - det blir jeg aldrig gode venner med...

Ingen kommentarer: