tirsdag den 11. december 2012

Kom Jul, kom sne, kom gaver

Bamses legendariske sætning, engang i 90´erne, da vores teenagere ikke var større end tobak for en skilling...
Julen kommer, det er ganske vist, sneen er her allerede, og jeg håber inderligt, den varer Julen over!
Gaverne kommer jeg til at skulle bøvle lidt mere med, for at få i hus!
Nu har jeg fået lavet en liste over dem, jeg skal huske at få købt gave til. Det er en lang liste. Meget lang liste. Bondemandens kommentar er også legendarisk, nærmest klassisk: "Hvorfor afskaffer vi ikke bare de gaver? Vi holder jo ikke Jul for forretningernes skyld!!"
Deri kan han jo have ganske ret. På den anden side - hvad er en Jul uden gaver? Og midt i mørket, midt i alt det triste, grå, vinterlige er det en ganske morsom og hyggelig beskæftigelse. Hævder jeg.
Og derfor er det så min tjans - at købe julegaver.

Ingen kommentarer: