tirsdag den 24. juni 2014

Hestehandlersken

Ja, det er mig!
Jeg gør alt, hvad jeg synes, jeg oprigtigt set kan tillade mig, for at få solgt nogle af alle mine dejlige heste. Det er svært. Især fordi jeg dybest set ikke vil af med dem. Men jeg har måttet indse, dygtigt belært af Bondemanden, at jeg ikke kan ride på 10 heste, og at jeg heller ikke kan ride på 5, og, at jeg endda ikke kan ride på mere end 1 af gangen... og ydermere, at jeg ikke får det gjort.
JOh! Når der kommer nogen og spør´ mig direkte, om ikke jeg vil med ud at ride, så plejer jeg at sige ja, tak. Eller når jeg i salgsøjemed skal sadle en af salgshestene op, ja, så får jeg redet, og SÅ er jeg lykkelig den time til halvanden jeg sidder i sadlen og er hestehandlerske.
Jeg har for mange og for dejlige heste.

"Sælg dem, sælg dem nu", siger han hele tiden, " - det bliver ikke nemmere til vinter"...

Jeg har været på Island fire gange. Hver gang for at ride på heste. Ismuler. Jeg ELSKER at ride - jeg bliver lykkelig, når jeg rider, det er for mig en slags mindfullnes, hvis man ellers kan definere mindfullnes.
Og jeg har rigeligt adgang til at ride hver eneste dag, hvis det var det jeg ville. Men jeg får det ikke gjort. Derfor er jeg tvunget ud i at sælge, at være hestehandlerske. Jeg har sat nogle af mine små til salg på en ishestesalgshjemmeside - det plejer ikke at lykkes dén vej. Så har jeg sat en til salg på facebook, i en gruppe, der handler om at sælge udstyr og heste til ishestefolket. Og så har jeg sagt til den del af min omgangskreds, der er hestefolk, at jeg har heste til salg.
Og så har jeg henvendt mig til en proffesionel hestehandlerske. Hun tager 1000 kr i ugen for at træne, og 1200 kr i måneden for blot at have en kommisionshest. Det er fair nok. Men så forsvinder mine heste ud af mine hænder, uden at jeg får noget som helst igen. Der skal også være rimelighed i det.
Siger Bondemanden.
Så nu gør jeg noget. Jeg sætter dem til salg, og jeg praler med dem. Hele tiden.
Så tøv ikke. Skal du have en dejlig hest, du kender forholdene bag, så kom og kig på mine. Jeg bliver lykkelig, hvis du spør, om jeg vil med ud at ride. Jeg sir´ helt sikkert JA!

Ingen kommentarer: