søndag den 31. august 2014

Sommeren er forbi nu, og den, nærmest fløj afsted

og sådan en fornemmelse har jeg i kroppen, (tak CV Jørgensen).
I morgen er det 1. september, officielt den første efterårsmåned, og virkeligheden dukker frem på skærmen - med arbejde i den mere udadvendte genre - hvilket betyder, at jeg skal belave mig på at tilbringe adskillige timer på landevejene i de kommende tre måneder...
Jeg skal blandt andet holde foredrag så langt væk som i Åbenrå, Sæby og på Fyn.

Hmmm. Sommeren er forbi, jeg er ikke helt ked af det, trods alt, for nu får jeg tid til at lave det, jeg gerne vil, uden at skulle tænke på foder til høstfolk hver andet sekund.
Det er ikke en belastning, men alligevel bruger man uforholdsmæssigt megen tid på at planlægge og handle ind, når "familien" udvides med 3-6 sultne mænd i alderen 13 - 52. Man ved aldrig heeelt, hvor mange eller hvornår, og selvom man lærer at leve med usikkerheden, så kræver det alligevel en vis form for forudseenhed, og køleskabsopfyldninger i master-kategorien...
Nu vil jeg nyde, at jeg også har en værdi uden for hjemmets fire vægge, og, at jeg kan sætte mig foran min kommende udgivelse, og skrive og skrive og skrive - uafbrudt.
Se, så må sommeren gerne være forbi for min skyld!

Ingen kommentarer: