onsdag den 5. november 2014

Bogmessebesøgende-fest!

I år skal jeg på bogmesse.
Det har jeg aldrig været før, og selvom "de" siger, det er et helvede, et cirkus, og forfærdeligt trangt og anmassende med alle de bøger og alle de mennesker, og alle de forfattere ... ja, så tager jeg alligevel til Bellacenteret på Amager med en vis portion forventning og forhåndsglæde.
Jeg skal mødes med et par kolleger, veninde Tine, veninde Anne, veninde Anette, og ja, måske møder jeg også ligefrem nogle af de andre, dem, jeg ikke kender, dem, jeg kun har læst og hørt om i medierne.
Jeg vil svælge i bøger!! Det siges, at det godt kan gå hen og blive en dyr affære. Jeg tænker, at det skal der være råd til! Bøger.
Jeg elsker bøger. Mange bøger. Og kan jeg møde forfatterne bag, bliver det sjældent bedre!
Så bogmesse, hold dig klar - fanen højt, bøgerne duftende af tryksværte, skoene kridtede, ørene stive, læsebrillen på næsen og resten i håret! Der skal være fest!!

Ingen kommentarer: