torsdag den 6. december 2007

Liv på udebane!

Så ringede Liv til mig i går. Min manglende postkasse er et problem, for så kan landposten ikke putte breve ind i brevindkastet. Og det skal han/hun kunne. Sagde Liv. Det handler om regulativer og forordninger, og dem kan selv ikke jeg, en moderne bondekone, få lov til at afvige fra. Og da jeg spurgte, hvem der havde bestemt, at min dør ikke kunne fungere som brevindkast, fik jeg pænt at vide, at det sorterede under færdselsstyrelsen. Færdselsstyrelsen?? Ja, det er i sidste ende trafikministeren, der har ansvaret for min manglende postkasse! Se, så er det, jeg tror vi kører den helt ud!!!
En helt anden sag var det så, at mit manglende brevindkast også fungerer som landbrugets, og dermed et firmas manglende brevindkast. Og så er det, måske, en hel anden situation. Det vil Liv liiige undersøge nærmere, og så vender hun tilbage....

6 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hold kæft, hvor skægt. Og et fantastisk ord "brevindkast" - jeg elsker sådan nogle brancheord, hvor folk pludselig taler enormt dimset om noget vi andre kalder en brevsprække. Suverænt. Jeg synes du skal køre lidt rundt med dem indtil P&T brænder sammen :-) Kom så,

mjø ;o) sagde ...

Søde D, det er ikke skægt. Det er groteskt!!! Jamen, tænk dig lige???
Vores dør kan åbnes døgnet rundt, men den må ikke åbnes, der skal være et "brevindkast"... Jeg overvejer at skrive et skilt, hvorpå der står BREVINDKAST HÈR, og hænge det på dørhåndtaget den 1. januar. Eller ringe til færdselsstyrelsen og be om at få en dispensation fra reglen om brevindkast. eller Kulturarvstyrelsen, for at få dem til at udforme et udkast til forslag til mulige brevindkasts-sprækker på bevaringsværidge bygninger.... De får mig IKKE til at købe en hvid Jem og Fax metalpostkasse og hænge på husmuren. No way!!

Anonym sagde ...

Nej, du skal ALDRIG købe et brevindkast der passer til direktiverne. Du skal drive dem til vanvid. Jeg kan ikke vente med at følge med. Det er sindssygt sjovt. Den der med dørhåndtaget synes jeg er en rigtig god ide. Kæmp, kvinde, kæmp! Og lad os følge med, please.

mjø ;o) sagde ...

Ja, det er faktisk sjovt. Min skønne rebelske fader siger det samme som dig - du skal ikke gi´dig , min pige, sir han. Og så griner han skummelt i skægget! Jeg er også så tilpas langt oppe i det røde felt bare ved tanken om det brevindkast, at jeg er NØDT TIL at køre den hele vejen igennem postens verden... helt ud til trafikministeriet!!

Anonym sagde ...

Ja, den skal i trafikministeriet. Også justitsministeriet. Bare lidt, og hvis du kan få ind på Foghs bord, så er det jo helt fantastisk.

I virkeligehden er jeg anonym. Jeg kan ikke finde ud af bloggers nye knapper

dorthe :-)

mjø ;o) sagde ...

Næeh, jeg har også haft mine problemer med det engelske i dag.... Hvorfor må ingenting stå på dansk mere? Den, bloggen, ender nok med, at vi skal til at lave aa for å, og ö for ø og ae for æ... Så tror jeg, det blir svært for os, trælst!