fredag den 7. marts 2008

sjælland tur retur


Der er mange ting jeg undrer mig over, og i særdeleshed undrer jeg mig over, at nogle folk ligesom kan tale med dyr...

Midt under min foredragsturné til Sjælland, gjorde jeg et ophold i Frederiksberg Have, hvor den såkaldte Hejremand holder til på plænen foran slottet.
Bag ham står de tåbelige fugle og står stille. Ja. Helt stille. Som om de er i trance eller noget, og fuldstændigt ligeglade med hunde og folk. De holder øje med at Hejremanden holder øje med dem - eller...
Hejremanden sendte Dorthe Nors og undertegnede et hånd-kys.
Jeg ved ikke hvorfor.


4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Det er sgu da et helt fantastisk billede. Mageløst! Man kan ligefrem se, hvordan hejrene er helt af en anden verden.

Hejremanden kastede kindkys, fordi jeg kom til at vinke til ham, tror jeg, og kan man charmere hejrer, så ...

Anonym sagde ...
Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.
mjø ;o) sagde ...

Hedder det kindkys, eller luftkys eller håndkys...
Han kyssede sig selv i sin åbne håndflade og pustede det kys videre over mod os... det havde han jo ikke behøvet at gøre. Måske vidste han, D, at han optræder i en novelle du har skrevet? Og han ville sige tak?
Det er ikke godt at vide - han kan i hvert fald et eller andet med hejrene...

Anonym sagde ...

Jeg ved faktisk ikke,hvad det hedder. I hvert fald er der ingen fysisk kontakt.

Der kan dog være en spirituel kontakt. Hejremanden er kendt for at være noget ud over det sædvanlige, og der findes mennesker der ved og ser alt muligt, man ikke kan forstå, de ved og kan se.

Det er et rigtigt godt billede.