tirsdag den 16. marts 2010

Stakkels Fimpe

Åh, neeeej, tænkte jeg, da Line skrev en sms klokken lidt i 10, at hun absolut skulle til læge... Jeg ringede straks til hende, og ganske som frygtet, var hun kommet til skade. Ondt i en tå. "En TÅ???" tænker den ufølsomme moder så - men fred være med barnet, vi bestiller da en tid hos lægen... Vi kunne komme med det samme, og så viser det sig (sgu) - at barnet har et brud på mellemste tå på højre fod, hvorefter doktor Krarup kunstfærdigt taper tåen op - og sender os hjem med besked om, at den skal have ro, og at han vil se hende om en uge, og at det sansynligvis kommer til at tage tre uger, inden hun kan gå normalt... Jøsses...
Og så nager den dårlige samvittighed allerede med tilbagevirkende kraft - for tænk engang, jeg havde været tilbøjelig til at ha villet overhøre barnets klynken, hvis ikke det lige havde været fordi, jeg selv har ondt i en fod...
Gad vide, om jeg osse har et brud - det glemte jeg at spørge om...

2 kommentarer:

d sagde ...

I er da nogle værre krykhusarer, tsk tsk. God bedring til alle.

mjø ;o) sagde ...

joh, tak.... det får vi vist brug for!!