tirsdag den 1. juni 2010

DRivhus

I dag har jeg plantet! 13 tomatplanter, 8 chili og 2 peber-planter i sækkene i drivhuset. Der var næsten 40 grader fugtig-varme derinde, da jeg ved middagstid slog døren op, og begyndte på det hyggeligste arbejde i verden: At plante. Jeg håber, jeg får rigtigt mange tomater og endnu flere røde, stærke chilier ud af anstrengelserne...
Jeg havde engang en dansklærer, (han hed Johan), der sagde noget vigtigt, som har fulgt mig siden. Han sagde, at hvis alle danske smørger deres skjorteærmer op, og kradser på underarmen, så vil vi alle være bønder, inden vi når ind til benet. Det tænkte jeg voldsomt meget over dengang, i 1986, og jeg tænker på det hver eneste gang, jeg går i min køkkenhave og roder. Der er intet, der i den grad tilfredsstiller mennesket, som at få noget til at gro! Og vi er alle bønder i hjertet. Om ikke andet, så i hvertfald, når vi planter i haven, i køkkenhaven, i drivhuset.
At få noget til at gro...
DR har på deres web en henvisning til Litteratursidens bog-anbefalinger, hvor litteratursiden.dk har lavet en dejlig anbefaling af Bondefanget. Jeg håber inderligt, at jeg får rigtigt meget ud af dét DRivhus osse!

2 kommentarer:

Kenn sagde ...

DRivhuset,
Litteratursiden

og ærmet  ;-)
 

mjø ;o) sagde ...

jeg VIDSTE der var noget galt med de ærmer.. smøger ærmerne op... hahaha, godt du læser med, Kenn, jeg er dig evigt takneemmelig!