mandag den 28. februar 2011

Festabe 18 år

Vores ældste barn blev i fredags atten år gammel. Det havde hun ventet på længe, og planlagt i detaljer, som vi ikke var nøje sat ind i, førend lige et par dage inden.... I stedet for 5-6 gæster fredag på selve dagen, endte vi med at være 20 til spisning, og lørdag aften var der yderligere 14 unge i spisestuen til faldera...
Hele weekenden har således stået på vennebesøg, fest, mad, bygang, overnattende fremmede osv. Her mandag formiddag, har jeg indløst for 72 kr i flaskepant (samtlige 50 dåser var tyske, uden pant, desværre) og jeg undrer mig stadig over, at de unge mennesker har råd til at købe alt det sprut, de tilsyneladende sætter til livs, sådan en weekend...
Det er ihvertfald sikkert, at min pung for fremtiden er lukket fuldstændigt i, hvad angår spiritus... Og godt var det vist, at de selv havde deres flasker med, ellers var jeg blevet helt til grin, når jeg havde foreslået 2-3 øl pr person...
For fremtiden får de ikke deres spiritusforbrug finansieret herfra. Vil de drikke, må de selv tjene pengene... Jeg synes gonnok der var mange flasker...

Ingen kommentarer: