onsdag den 31. august 2011

Den håndgribelige virkelighed


I går var jeg ovenud glad, fordi jeg håbede at bogen, barnet, ville ankomme med posten i dag.
Nu er det blevet i dag, og jeg sidder foran skærmen med barnet, bogen i hånden. Sådan rigtigt. Jeg kan ikke finde nogen fejl i den, hverken stave, dele eller kommafejl. Det er svært livsbekræftende med sådan en fysisk, håndgribelig velduftende bog mellem fingrene.
Og så synes jeg det er lidt morsomt, at grafikeren har valgt at bruge det gamle billede, i stedet for det nye, proffe, jeg fik taget inden Bondefanget skulle udkomme. Det gamle billede - som ældstebarnet har taget, tilbage i juli 2006 - da den første novellesamling skulle ud i verden. Billedet med hestefenden, kornmarken, fjorden og tordenhimlen i baggrunden. Men det er der nu nok en højere mening med. Forfatteren er godt tilfreds. Både med valg af billede, med teksten indeni, og også den udenpå.

Ingen kommentarer: