søndag den 18. september 2011

Ombord på Naja af Sundsøre

Fredag eftermiddag - ca kl 14, havde Naja just passseret Færker Odde, da jeg modtog en sms fra et ukendt nummer. Vi havde sejlet kapssejlads fra indsejlingen til Nyk.Mors Havn, lagt Julie af Fur bag os, og foretaget et kryds bag om Den Store Bjørn og havde dommerbåden og dermed målet i sigte. I sms´en stod ganske få ord: "Fire stjerner i Nordjyske". Jeg havde ikke skænket bogen en tanke - men det kom jeg til! Sms´en var fra en ridekammerat, bosat i Ålborg, som jeg ikke havde drømt om, kunne finde på at sms´e mig mht bøger og anmeldelser. Mens jeg ringede til Bondemanden for at fortælle om det fantastiske, gled Naja over målstregen og pludselig fremdrog med-gast Pia en flaske champagne og en kasse med kransekager fra kabyssen! Bobler serveret i rigtige glas, med solen højt på en skyfri himmel, udsigt til egne marker og egne heste i engen, med fire stjerner i bagagen og lutter smil og tillykker ombord, mens jeg sejlede mit livs første træskibssejlads...Tak, fantastisk mange tak, til Gerner for sms, Pia for betænksomhed, Bent fordi jeg måtte være med, og Charlie for smil og glimt i øjet - en helt igennem livsbekræftende oplevelse, jeg kan leve længe på!

2 kommentarer:

Tina - omme i London sagde ...

Fedt - tillykke med stjernerne! :)

mjø ;o) sagde ...

mange tusind tak - ... det lader sig ikke beskrive ordentligt, men mavefornemmelsen er god!