onsdag den 26. oktober 2011

Skive Boglade

I aften optræder jeg sammen med Rud Kjems i Skive Boglade. Rud Kjems har skrevet en bog om Stone Henge, UK - og jeg har skrevet Fællesspisning, om fællesspisning, blandt andet, ... i Limfjordslandet, eller et hvilket som helst andet sted. Bare et sted, hvor der er mennesker i en landsby, mennesker der samles og har fællesspisning i sognegården, i hallen, i forsamlingshuset.
I aftes var jeg i Bjerringbro. Gudenåhuset. En dejlig oplevelse, med 100 mennesker og jeg fik for anden gang i min foredragskarriere en buket blomster til slut. Det er ikke normalt.
Jeg læste faktisk en bid af titelnovellen højt. Indledningen - og de morede sig, de vidste godt, hvor de var henne - jeg kunne høre det på måden de fnisede, og bagefter sagde nogle af dem det direkte. "Vi kan se det for os"... mere fnis...."hvor er det rammende"... fnis igen...."var der sovs nok?"... stor latter!
Jeg glæder mig til Bogladen - og til at høre om Stone Henge, som jeg faktisk har set og betrådt i virkeligheden.

Ingen kommentarer: