torsdag den 29. marts 2012

Oplæsning vol. II

Jeg læser op i Morsø Bøger og Papir - et arrangement som boghandlerelev Marlene Strand havde stået for, som et led i sin fagprøve. Udsmykningen bag mig, faktisk i hele vinduet, med fiskegrej og bøger er en del af Marlenes opgave - og relaterer til "Hiv ind, Jesper" - bogen om Jespers rejse til Norge for at fiske på gammeldags facon - bogen kan købes i bla. Morsø Bøger og Papir, ligesom både Fællesspisning og Den dag, jeg slog min hund ihjel.


Knud Sørensen fortæller om Limfjordsdigterne - og sikke en rejse vi var på! Jeg er betaget af Knud Sørensens evne til at fortælle, og så véd den mand simpelthen så utroligt meget om alting. En stor fornøjelse at overvære - Digterne omkring Limfjorden er fra 2002, men findes stadig og er stadig aktuel. Jeg har lige læst den - og har sådan lyst til at køre en tur rundt om Limfjorden og besøge digternes steder. Måske kan man gøre turen i Påsken?!