torsdag den 3. oktober 2013

Iscenesat

Ja, man ved aldrig hvad dagen byder - og da slet ikke når man har sagt ja, til at være en del af offentligheden - og i forbindelse med at jeg skal være med på TVMidtVest på mandag aften, den 7. oktober - Flugten fra Stilheden - så omfatter dagene foruden telefonsamtaler, tråde på facebook, bagombeskeder på facebook, mails i alle retninger - ja, nu så også at man bliver filmet på sit eget kontor!
Hold nu kæft, hvor pinligt - jeg er ikke den største rengøringsentusiast verden har set, så derfor har mit kontor ligesom været "fredet område" for både klude og støvsuger i mange uger... hm... det lader sig forhåbentligt skjule på billederne, eller hvad?? Gad vide hvor meget fotograf Karsten får med på sin film. Han nøs fælt indimellem, når kameraet ikke snurrede og jeg talte op og ned af stolper - det er svært at være model i sit eget liv, og den time han var her ... filmede... det bliver nok kogt ned til 20 sekunder...
Godt, jeg er forfatter og ikke filmmager. Jeg kan bruge alle de ord jeg vil, hele tiden, og skal kun skære fra, hvis teksten har fået eller bliver givet en ramme. Og det er mig, der skærer!
En filmfotografs arbejde vil altid blive skåret i, fraklippet og redigeret - hvor meget der skal bruges af ens arbejde, har man ikke selv andel i. Det er producere og redaktører, der sidder med den afgørelse.
Nå. Jeg får vel resultatet at se, med eller uden støv... hm...

Ingen kommentarer: