mandag den 18. november 2013

Dilemmadag

Jeg har tydeligvis ikke noget valg:
1) skriv
2) skriv
Og det er jeg sådan set ret beæret  og ydmyg over. Jeg har adskillige opfordringer fra min forlægger og desuden blev jeg igen i går opfordret til at få "den middelalderting" færdig. Ja, det var af fagfolk. Mine kolleger i Jyllands Forfatter. Flere bad mig få fingeren op af lommen eller ud, eller hvad man nu siger, og komme i gang med at skrive. Jeg kunne godt. Men jeg har flere forbehold end lige overskueligt.
1) det tager tid at skrive
2) det tager endnu mere tid at skrive
Så nu har jeg sat mig et mål. Kun for i dag, dog. Jeg skal have kredset ind på både fortsættelsen af Bondefanget og De Tavse Vidner.
Jeg ved, jeg har to vidunderlige uger i januar på Hald Hovedgård med fordybelse. Men jeg har også en halv Bondefanget vol. II liggende. Den tager ikke så lang tid at skrive færdig som middelalderromanen. Så. Gå i gang med at læse op og skrive færdig, eller udsætte...
Det er et svært valg.
Og valg - det skal vi også til i morgen. Kommune- og regionsvalg. Jeg aner ikke, hvem der stiller op for regionen. Pinligt. Dér tror jeg, min stemme er spildt mælk. Men jeg skal nok sætte et!
Og nu:
1) skrive
eller
2) skrive
....
Hald Hovedgård 17. november 2013

Ingen kommentarer: