søndag den 10. november 2013

Mandagsplan

Tidsrammen tænkes således:
9.00 - 9.30 oplæg ved Marianne
9.55 - 11.25 oplæg ved Marianne
10.50 - 12.35 opstart af skriveværksteder

på vegne af 5. årgang og med venlig hilsen ...

Joh, tak. Nu sidder jeg så og tænker, at jeg burde ha sagt nej, det kan jeg ikke eller nej, tak, I er bedre tjent med en anden  eller hov, det kan jeg sørme ikke eller desværre, jeg er blevet syg, så ...
Men jeg er fanget i mit eget net. Fanget i billedbøger og skoleregi, og man kan ikke melde sig syg, og man kan ikke sige nej, når man bliver spurgt, for man er vel lærer, og ved, det er vigtigt med autentisk materiale og virkelige personer...
Vigtigt-vigtigt er det, og jeg skal også kun lige trækkes op ved hårrødderne, liiiige stykke et powerpointshow sammen og liiiige finde ud af, hvordan det er, det er i 5. årgang...
De er sikkert både sjove og søde, og jeg ved, jeg elsker det i morgen. Men lige nu, ville jeg ønske, jeg havde sagt nej, tak, I må finde en anden...

Her er en liste med tillægsord:
sur-sød
ked af det-glad
lang-kort
vild-tam
lodden-glat
utålmodig-tålmodig
urolig-rolig

og farver...:

og nu er du klar til at gå i gang med din hovedperson:
Min hovedperson hedder Marianne, hun er småfed, utålmodig og urolig, hun er rød i hovedet og kan ikke finde ud af noget lige nu, selvom hun er god til at fortælle historier, og lige nu drømmer hun om at det bliver tirsdag, gerne vildt hurtigt, for hovedpersonen er bange for, at hun ikke kan huske at undervise i femte årgang. Min hovedperson elsker heste og vil gerne holde ferie på en øde ø med hvidt strandsand. Hun kan bedst li at være sammen med sine venner og sin familie, og hun har en hund, der hedder Sørøver Sally.
(suk suk)


Ingen kommentarer: