onsdag den 21. november 2007

Sauna, oh, sauna!

Det er et fact, at jeg ikke er 20 år mere. Det er et fact, at begge mine knæ er slidte. Det er også et fact, at min ryg driller mig. Men at jeg skulle genoptage tidligere tiders svømmeseacer onsdag formiddag - det troede jeg alligevel ikke.
Min "fys" har anbefalet mig at svømme, cykle og gå:
Se, bare at komme i gang.
Du kan selv forebygge!
Der sker ikke noget ved at bruge sin krop, selvom den gør lidt ondt.
Svømning er godt.
Det belaster ikke.
Og så så man lige mig i sort svømmekostume svømme 1000 m mellem 9.30 og 10.15.
Saunaen var klart det bedste.
Nu sidder jeg med meget røde kinder og funderer over, hvorfor jeg ikke svømmer mindst 3-4 gange om ugen...
Man går i sauna bagefter, jo!
Skøøønt!!

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Godt for dig. Det er nemlig rigtigt, at det ikke gør noget at bruge kroppen, selvom den gør ondt. Og man kan også altid bare proppe nogle piller ned (ind eller op) i den. Jeg håber dine gamle sportsskader arter sig. Kan du ikke svømme i fjorden hver morgen, egentlig?

mjø ;o) sagde ...

Jo, det kunne jeg da. Hvis jeg var masochist. Men det er jeg ikke! Jeg er nærmest en livsnyder! Og koldt vand er ikke noget for mig. Heller ikke efter 20 minutter i sauna. Varmt vand, tak!
Og piller??? Det er noget jeg gør i næsen, når jeg kører bil...

Anonym sagde ...

He - :-)
jeg mener at sauna er for masochister. Jeg holder det ikke ud, og der sidder også altid en finne, der er gået forkert og vil slå en med birkegrene. Nej tak, du.