onsdag den 26. september 2012

Fællesspisning

er ikke kun titlen på min seneste novellesamling - det var også et programpunkt på Liv i Grødemarkens kulturuge-liste.
Jeg talte ca. 80 mennesker, som fik god-god mad og kaffe og kyskager, en sang og en masse snak i FursundHallens sal nu i aften.
Desværre måtte jeg herefter "udgå" af programmet - efter en lang visionsgruppemødedag i Thorsminde.
Og jeg glæder mig over, at de mennesker der i Holstebro Kommune benævnes ildsjæle, (dem, der sørger for, at mange andre har noget at samles om) - ikke kan hamle op med os! Hold nu op, hvor er det dejligt at være en del af et fællesskab, med fællesspisning, med foredrag, med bøger, med sang, musik, sport og debathus - det er SÅ vildt, det vi laver i Grødemarken lige nu!!
Jeg tænker, at vi skal huske at sige hinanden tak!
Tak, fordi vi er med til at gøre vores egn, vores del af Salling, værd at bo i.
Tak, fordi Skive Kommune "holder med os".
Tak, fordi man møder smil og glade mennesker.
Tak, fordi vi med hinanden er med til at gøre en forskel.

Ude i verden - andre steder i Danmark - forsøger de også at gøre landdistrikterne attraktive - så vidt jeg kan se, så er vi et godt og langt skridt på vej, til at gøre Nordsalling et af de bedste steder!
Så - tak for det!

Ingen kommentarer: