tirsdag den 25. september 2012

Men - hvad så mere???

Ja, det spørgsmål kan man jo stille sig selv og hinanden, når man sidder her på 6. dagen af Liv i Grødemarken- kulturugen og selv synes, det går rigtigt godt!
Et positivt overblik vil medgive, at der indtil dato, har været pænt besøgte arrangementer, de sidste 6 dage, men ...
Hvor pokker blir alle folkene af???
Hvorfor kommer de ikke?
Synes de ikke, det er gode tilbud?
Gider de ikke?
Er tiden ikke til kulturuger?
Hvad med debatten??
Får vi budskabet ud?
Hvilket budskab vil vi have ud!?


Der var 200 ballonbørn, 100 folkedansende, 93 actionnight-børn, 15 ladies, 20 cyklister, 30 udkantsmedsyngere, ditto gopleinteresserede, 15 geogranskere, 50 matinémennesker, 20 foredragsfolk (x2 forskellige steder) - og i aften håber de på fuld kirke til Randers Kammerkor i Thorum, ligesom bogbussens café formentlig får god opbakning...

Og Udeskolen - de er druknet i vand i dag ærgerligt nok - men hvor mange mon stod dét igennem, udefra? Ja, andre end børnene og lærerne selv, altså??

Jeg har ingen gylden løsning på, hvordan vi skal lokke folket ud af husene - men jeg glæder mig i mit stille sind over, at mindst 220 løbere har forhåndstilmeldt sig til Fursundløbet, og at vi er mindst 12-14 ryttere til ISlænderridtet langs Fursund.
Katten i Sækken, DJ-FightNight og Falkonér-opvisning på Østergård trækker måske andre målgrupper på fredag - men jeg forstår stadig ikke, hvorfor folk ikke strømmer til Selde og Omegn allerede...
Fursund Debathus gør måske mine bange anelser til skamme - med så professionelle og kompetente folk til at give feedback og mod- og medspil - så bør hele Skive Kommunes befolkning søge i Fursundhallen torsdag kl 19.00.!
I må gerne komme lidt før - også til de andre arrangementer!!
KOM NU!!
www.livigrødemarken.dk

Ingen kommentarer: