tirsdag den 29. april 2014

Vis mig dit liv

Da jeg i januar sagde ja, tak, til at medvirke i Margit Vendelbjergs kommende udsendelser, "Vis mig dit liv", på TVMidtVest, anede jeg ikke, hvad jeg sagde ja, til. Da udsendelsen en formiddag i starten af februar blev optaget "Live on tape", havde jeg ikke nogen anelse om, hvordan det kom til at gå med den roman, jeg netop havde skrevet færdig på Hald Hovedgård.
I dag sidder jeg med en god fornemmelse i maven. Udsendelsen "Vis mig dit Liv" rullede over skærmen i aftes (og har rullet flere gange siden... på Mokka) og alt i alt synes jeg den giver et fint indblik i, hvorfor og hvordan, jeg er endt som jeg er.
Som en krølle på halen - ved jeg nu, at Bondeanger udkommer ikke bare "engang i år", men faktisk lige om lidt!! Den 15. maj helt officielt, men jeg får måske allerede det første eksemplar af bogen i hånden i morgen!!
Det er fantastisk spændende og endnu engang grænseoverskridende at sende en bog ud i verden.
For hvordan tager offentligheden imod? Hvad siger "de" til den? Kan folk lide den? Sælger den?
Hvis man kan glæde sig til noget på sådan en tvetydig, nervøs og angstprovokerende måde... ja, så glæder jeg mig til den udkommer...
Du kan se "Vis mig dit liv"-udsendelsen ved at klikke her.

3 kommentarer:

conny sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
conny sagde ...

Det er et fremragende interview efter min mening. Det satte en masse erindringer i gang hos mig med læsning af Landsbladet, mens jeg ventede hos "frisøren" - en lokal husmand med en god hårtrimmer - hvor min far tog mine tre brødre og mig med hen, når det var tid til klipning. Vi fik også Landsbladet derhjemme, hvor min far var regnskabskonsulent for bønderne i området. Og jeg fik mine første penneveninder via Landsbladet.
Så nu glæder jeg mig rigtig meget til at komme i gang med at læse dine bøger.

mjø ;o) sagde ...

Tak, Conny, for dine pæne ord - glæder mig, at du fik sjove/gode minder bragt frem som følge af snakken jeg havde med Margit Vendelbjerg . "En lokal husmand med en god hårtrimmer" hahaha... ser det for mig...