lørdag den 3. maj 2014

Limfjordens Litteratur Samvirke

I eftermiddag skal jeg til Farsø - Johannes V. Jensens Museum - og deltage og sige ting, og læse op. Af Åkjær. Ja, Jeppe Åkjær, som boede på skrænterne af Sallinglandet, ligesom jeg gør det, bare 80 år senere. Kroppen og Åkjær.
Der er prisuddeling - Johs. V. Jensens Nobelkonkurrence - der er kaffe og kage, og repræsentantskabsmøde, med regnskab og årsberetning og alt muligt.
Lige nu forholder jeg mig kun til det, at jeg har lovet at gentage min optræden ved Kbh. Læser på Københavns Hovedbibliotek, og jeg véd, jeg i marts overskred min tidsramme, og det kommer jeg nok også til i dag... Selvom jeg har reduceret. Selvom jeg har luget ud. Og kun fortæller det halve. På den hele tid. Eller var det omvendt. Det hele på den halve tid...
Vredens Børn, Pigen fra Limfjorden (Åkjær) og Bondeanger (mjø) ligger klar til afgang.

Ingen kommentarer: