mandag den 6. april 2015

PåskePip

Det har været en dejlig, dejlig Påskeuge her hos os. Allerede inden Palmesøndag var den første gæst rykket ind på ugleværelset, og søndag-mandag-tirsdag og onsdag var der fødselsdagsfejringer og diverse. Sønnike blev 20, bl.a., og der var fejringer både ude og hjemme i flere omgange, og så var der yderligere to fødselsdage i familien, vi var tvunget til at fejre...
Så blev det torsdag, helligdag, og elefantværelset fik sin indvåner - og de næste dage gik med gåture, løbeture, frokoster, rødvinsmiddage og dejlige lange aftener med folk omkring bordet. Påskedag sluttede det. Alle gæster drog hjemover, og så var der dømt stilhed. Helt alene sad jeg i min sofa til langt ud på natten, og så film og mælede ikke et ord i mange mange timer.
Det er skønt at være vært, men også helt fint at blive ladt alene igen.
Jeg så "Den skallede Frisør" og "Braveheart" til langt ud på natten. Bondemanden, som er ved at gå til i iver efter at komme i marken har vi kun set sporadisk. Typisk i forbindelse med måltider. Det meste af tiden har han været ude, ligesom den nu 20-årige er sat i sving med diverse oprydnings- og planlægnings- og drænings-projekter. De ligner hinanden, de to, i blå overalls og Oliverboots ude, ragsokker og lange underhylere inde.
Der har dog været et lille skår i Påskebegejstringen. En brækket/forskubbet knogle i en lillefinger gør livet svært for Fimpen. Hun har hele underarmen i gips, og frygter at de ringer fra lægekonferencen tirsdag og indkalder hende til tjek og røntgen igen... Jeg, personligt, skal ikke hverken skose eller ynke hende. Meget kan ske i nattelivet når man er under indflydelse af alkoholiske drikke, bare spørg mig!! Og en lillefinger i gips er nådigt sluppet! Det kunne ha´ været meget værre!
NU afventer vi hverdagen, og jeg har planlagt at Skriverskjulet bliver mit tilholdssted i kommende uge.
På fredag skal jeg til Aalborg og være med, som forfatter, og skal interviewes og fortælle om De Tavse Vidner, på Ordkraft på Nordkraft.

Ingen kommentarer: