onsdag den 7. oktober 2015

Frankfurt og bøgerne

Jeg har egentlig aldrig været i Frankfurt. Når jeg siger Frankfurt, så viser der sig nogle billeder på indersiden af min hjerne, af firsporede motorveje, autostrassen ned gennem Tyskland, for at komme på sommerferie i Alsace, før jeg blev konfirmeret, og måske lidt efter...
NU rejser De Tavse Vidner helt alene af sted til Frankfurt. Uden mig.
Der er en stor international bogmesse i Frankfurt, og forlaget har valgt at tage De Tavse med, for at se, om nogen udenlandske forlag vil være interesserede i at oversætte og dermed sælge De Tavse - en historisk roman fra reformationen i Danmark ... Mittelalter und so - jaja, nu ser vi, det kunne jo være fantastisk spændende!!
Helt VILDT fantastisk spændende, hvis nogen ville oversætte De Tavse til enten tysk eller engelsk... så er markedet for bogen ligesom betragteligt større, end de 5,6 millioner i Danmark...
Lige nu tænker jeg bare, at det kunne være fedt!
Og så tænker jeg ikke mere.
Joh, jeg tænker Ken Follett, gør jeg - men ikke ret længe... Så tænker jeg Havets Katedral - og så skammer jeg mig.
- og omvendt, så tænker jeg, at hvis de kan, så kan jeg også!
Sådan lidt Pippi-agtigt! Og så tænker jeg på Astrid Lindgren, og så tænker jeg, at Frankfurt er langt væk, men jeg kører i en lille Audi, og den vil jo være på hjemmebane, hvis nu... det var... ja...

Ingen kommentarer: