tirsdag den 2. oktober 2007

Oktobers Himmel

er mindst ligeså blå som septembers.
Men når jeg i aften skal holde foredrag i Durup, skal vi ikke synge "Septembers Himmel er så blå", selvom sangen ville passe genialt. Jeg blev ringet op i morges og spurgt, om jeg havde nogle ønsker eller forslag til sange. Så var det jeg kom i tanke om "Septembers Himmel", men mit valg blev "Det lysner over agres felt". Resten af sangskatten må Kirsten om. Jeg synger bare med.
Inden jeg skal danse et par timer foran et ukendt antal Sallingboere. Det er i sig selv skræmmende...

7 kommentarer:

Anonym sagde ...

og det er al den jord, jeg har
og alt, hvad jeg begærer
jeg håber, det går an jeg tager
hvad mine såler bærer

--- elsker den sang.

Og du bliver da vældig i Durup, men lad være med at sige DYP I DURUPS til dem. For det første hedder det "Dyp i Dyrups", for det andet tror jeg de har hørt det før, og jeg tror ikke, de gider at høre det igen.

mjø ;o) sagde ...

Faktisk, var jeg engang for mange år siden med en skoleelev på Tømmerhandlen i Durup, og det lykkedes ham at tabe en bøtte maling på gulvet, hvorfor det aldrig har heddet andet end "Dyp i Durup" hos de indviede i dén historie. Jeg sir ikke en lyd om maling!

Anonym sagde ...

hvad skal du fortælle Durupperne om?

mjø ;o) sagde ...

ohh, se det er det, jeg sidder og forbereder pt. - men nu tjekker jeg lige mine papirer - og der står: "Fra Bypige til Bondekone"
(det var også det jeg troede) - og det handler om at blive til en bondekone og leve med en bodnemand og den helt særlige livsstil dét er, i forhold til at bo i en by og være lønmodtager, og ganske almindelig gennemsnitsdansker. Bønder er på ingen måder gennemsnitlige!

Anonym sagde ...

Fedt - holder du egentlig aldrig foredrag på Sjælland? Fyn? Øerne? Bornholm? Eller er det kun jyder, der har råd til dig.

mjø ;o) sagde ...

Sidste vinter var jeg på Sjælland hele to gange - Fyn har jeg også besøgt et par gange - men Jylland er større, derfor flere foreninger hér, tror jeg...
Bornholm BURDE jeg jo ha været på - ad. min mands aner - men det har jeg ikke. Endnu. Jeg var for mange år siden i Norge og holde et foredrag for en flok svinebønder på et højfjeldshotel. Men det er lææænge siden.

Anonym sagde ...

svinebønder, heheheheheheheeh