mandag den 10. januar 2011

Hald Hovedgård

I eftermiddag starter jeg min årlige uge på Hald Hovedgård ved Viborg.
Man kan undre sig over, at det er nødvendigt at tage fra det ene store kolde hus, til det næste, for at få gang i en skriveproces, der i løbet af året helst skal munde ud i et konkret projekt.
Men det er det.
Atmosfæren, og den fraværende familie, gør at jeg kan lade mig glide ind i et nyt univers og glemme hverdagens trængsler (mad, indkøb, mad, vask, kørsel osv.), lade mig opsluge og arbejde i lange koncentrerede perioder, og kun slippe virkeligheden ind, når jeg selv er moden til det, og ikke fordi klokken har passeret 17, og der er sultne horder i køkkenet.
For 2 år siden skrev jeg hovedparten af Bondefanget på Hald.
Sidste år fik jeg skrevet 4-5 noveller, der bliver en del af den novellesamling, som jeg ... samler sammen til.
I år skal jeg skrive på en ny roman.
Wiiiii...... jeg glæder mig!!

2 kommentarer:

K-ministeriet sagde ...

Vi er flere der glæder os... Jeg er spændt på hvordan det skal gå dem begge i "Bondefanget". Skriv, skriv, Marianne - og nyd dit ophold!!

mjø ;o) sagde ...

K-minsteriet skal have tak for opbakningen - som jeg sætter stor pris på, og håber at kunne honorere - med tiden. For det tager tid at skrive - gudihimlen hvor tager det lang tid... jeg er oppe på 1729 ord i dag, svarende til...ca. 7.900 tegn uden mellemrum - teknisk, men sandt...