mandag den 31. januar 2011

Mors Taxi

Kører jævnligt. Kører ofte. Kører hele tiden. Kører tidligt. Kører sent. Kører igen. Kører frem. Kører tilbage. Og igen.
Nu kører Mors Taxi. I dag har jeg været ved vejen, retur, i Skive via Roslev retur, i Roslev retur - og lur mig, om ikke jeg skal til byen og retur, inden det blir i morgen...
I morgen kører Mors Taxi igen. Til Roslev retur, til byen, til Roslev - retur, og indimellem tænker jeg, at det blir en lise, når Lærke får sit kort. Så stopper Mors Taxi hver anden kørsel.
Se, dét blir dejligt!

2 kommentarer:

dorthe Nors sagde ...

Jeg mærker der findes en helt tredje løsning på problemet: Undlad at have kørekort og dermed bil. :)
Eller tag penge for det!

mjø ;o) sagde ...

Åhhh, ja - kunne man bare tage penge for det... I aftes nåede jeg ikke kun til Roslev og retur, jeg nåede til Glyngøre, over Lem (!!!) og så retur. Det kostede Line 200 kr at blive hentet af Mors Taxi, men da pengene jo skal komme et sted fra, og da jeg godt ved, hvor de pt kommer fra, afstod jeg fra at kræve dem ind....
En hel anden ting er, at man ikke kan bo hvor vi bor, uden et kørekort og/eller bil. Det er en fysisk umulighed. Sådan er det bare. Alting er nemmere når man kan bruge offentlig transport. Det kan vi ikke. For der er ikke nogen.