torsdag den 3. februar 2011

Dagen efter...

Det kan godt være, at man så småt kan se foråret... men mærke det kan man gonnok ikke endnu. Jeg har tilbragt en times tid i hestefolden, for at forsøge mig med at lægge grime på hingsteplagen, som skal på græs i naboens "drengefold"... Jeg har ikke haft succes endnu. Og jeg får det heller ikke senere i dag, når jeg går ud til ham igen. Han har luret at der skal ske noget, der involverer ham, og han er ikke til sinds at samarbejde. Endnu.
Men det skal nok komme, jeg har lagt grime på samtlige føl i vores indhegning, + et par af de andres... måske ikke liiige på det tidspunkt, hvor bondemanden har syntes at det skulle være, men så på et andet, og mere passende tidspunkt i forhold til alder og villighed...
Hvorom alting er: Det er så inderligt pishamrendekoldt, at jeg gennem min fleece, min hue og min oilskinsjakke har frosset så inderligt, at jeg stadig, 1½ time senere, mest af alt har lyst til at krybe under dynen og drikke varm kakao resten af dagen...
Men nej. Jeg skal derud igen. Han skal vænnes til grime, til mig og til snore der flyver rundt omkring ham, over og under, rører ved ham, hviler på ham, og til sidst får han grimen på, uden problemer.
Jeg skal bare huske, at jeg skal i en flyverdragt, inden jeg går derud igen.... Bondemanden har en rød og blå een , jeg godt kan låne, og uldsokker, og uldhue, og uldluffer er påbudt, tillige med skiundertøjet!

1 kommentar:

Affugter sagde ...
Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.